green eg
เจ้ายุทธภพ
     
ออฟไลน์
กระทู้: 1,022

|
 |
« ตอบ #1 เมื่อ: 21 เมษายน 2014, 01:50:34 » |
|
ไฟที่มาเลี้ยง โซลินอยวีเทคเป็นไฟบวกจากกล่องครับ ส่วนไฟลบก็คือกราวด์ตัวถังรถ ตัวเครื่อง และที่ตัวโซลินอยวีเทค นั่นแหละครับ วีเทคจะเปิดตามรอบที่ได้รับคำสั่งจากกล่องECU ถ้ามีไฟมาเลี้ยงโซลินอยตลอดเวลาแสดงว่ากล่องมีปัญหาแล้ว ผมว่าวีเทคของD16Y8สั่งเปิดที่ประมาณ5600ถ้ารอบเกิน5600อบเทคก้อจะทำงานตลอด
D16Y8[edit] 1.6 litre 16-Valve, SOHC VTEC Also available in New Zealand under the code D16Y6
Found in: 1996–1997 Honda Del Sol Si (US) 1996–2000 Honda Civic EX (US, UK) 1996–2000 Honda Civic Si (Canada) 1997-2000 Acura 1.6 EL (Canada) Bore and Stroke: see D16 Series Engines Displacement: see D16 Series Engines Redline: 6,800 rpm Rev Limit: 7,200 rpm ECU Code: P2P Piston Code: P2P Fuel Control: OBD2-b VTEC switchover: 5,600 rpm Power: 127 hp (95 kW) at 6,600 rpm Torque: 107 lb·ft (145 N·m) at 5,500 rpm Compression: 9.6:1 Deck Height: 8.347 inches Rod Length: 5.394 inches Curb weights: 96-98 coupé (MT/AT): 1,116 or 1,132 kg (2,460 or 2,496 lb) 99-00 coupé (MT/AT): 1,140 or 1,161 kg (2,513 or 2,560 lb) 96-98 sedan (MT/AT): 1,142 or 1,165 kg (2,518 or 2,568 lb) 99-00 sedan (MT/AT): 1,140 or 1,162 kg (2,513 or 2,562 lb)
|